Arbejdsrejser for kvindelige iværksættere!

 

Sparring & fordybelse i smukke omgivelser

Det er muligt at kombinere fantastiske omgivelser med arbejde og netværk, når du rejser med WorkAway – endda fradragsberettiget – og nu lancerer vi for første gang arbejdsrejser for kvindelige iværksættere i samarbejde med netværket Ladies First!

20 foretagsomme kvinder, med en fælles passion for iværksætteri og indstilling om at vidensdeling er til gavn for alle. Sammen tager vi til Spanien på en uges faciliteret arbejdsrejse. Flere af vores deltagere har været med på mere end 5 ture, og de får til stadighed værdifulde erfaringer med sig hjem og oplever, at deres spirende virksomhed nyder godt heraf.

På denne WorkAway med Ladies First, får du tid til og mulighed for at fordybe dig i dine projekter. Du bliver hevet ud af hverdagens mange pligter, der er sørget for maden, der er ro, inspirerende selskab, hurtigt internet og smukke omgivelser. Vi gør alt for at give dig de bedste betingelser for at kunne dykke ned i egne projekter og nå i mål med ting, der har stået på to-do-listen i lang tid, udvikle nye projekter eller gentænke din forretning.

Tager du afsted, kun for at arbejde, misser du dog den mest værdifulde del af WorkAway:

Nemlig et fortroligt netværk af ligesindede kvindelige iværksættere, der frit og gladeligt deler ud af egne erfaringer og tips.

Deltagerne er altid en meget blandet flok. Nogle er helt nye, andre har meget store forretninger og alle har forskellige erfaringer og kompetencer, som deles i faciliterede sessions, hvor du får værdifuld sparring på dine udfordringer.
Det åbne arbejdsmiljø i det store, spanske hus, har arbejdspladser flere steder, hvilket gør at man let kan spørge andre til råds, når man støder på en udfordring, som driller. Denne hjælp kan give mange siders notater til videre udvikling, når man kommer hjem.

Der er mange af vores tidligere deltagere, som gerne vil afsted igen. Det er vi meget glade for, og det giver altid en god stemning på turene.

Ladies First er Danmarks største inspirationsnetværk for kvinder og har mange års erfaring i at facilitere netværk og skabe rammer for udviklende møder mellem mennesker. Netværket bygger på en grundlæggende tanke om at vi hver især vokser ved at løfte hinanden, og der er kommet mange stærke relationer, spændende samarbejder og nye projekter ud af vores netværksmøder og -forløb. Du kan læse mere om Ladies First her: www.ladiesfirst.dk

Turen faciliteres af Ida Christine Andersen, der har den ene fod plantet solidt i WorkAway med mere end 3 arbejdsrejser i bagagen – og den anden fod solidt plantet i Ladies First netværket, hvor hun både har været deltager på 3 netværksforløb og også har bidraget med sin ekspertviden omkring online salg. Hun har både erfaring med at undervise og afholde workshops, og hendes smittende engagement, positive indstilling og skarpe facilitering, er hun klar til at skabe de bedste rammer for at alle deltagere kommer hjem med rygsækken fuld af nye idéer, nye relationer og fornyet energi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det får du

  • En uge i et lækkert hus i Spanien.
  • Lækker mad lavet af en lokal kok.
  • Snacks tilgængelige hele dagen.
  • Øl og vin til maden.
  • (kølig) Pool med udsigt over bjergene.
  • Bus fra Barcelona lufthavn og retur.
  • Hurtigt internet i hele huset.
  • Daglige sessions med tips til din virksomhed.
  • Medlemsskab i en meget aktiv Alumni FaceBook gruppe med over 150 deltagere.
  • 5 måneders gratis adgang til Ladies First online univers (værdi 520 kr. inkl. moms).
  • Deltagere udtaler:

    Hvad er bedre, end at tage computeren under armen, arbejde på fokuserede opgaver og kombinere en uges arbejde i smukke bjerge i Barcelona med netværk og ligesindede?
    Sådan har jeg altid tænkt om WorkAway indtil jeg selv tog afsted. Hold nu op det levede op til forventningerne!! Jeg fik ikke arbejdet så meget som jeg havde regnet med – men til gengæld gav det, det mest uvurderligt netværk af fantastiske mennesker, der er grunden til at jeg er selvstændig i dag – og som inspirerer og motiverer mig hver eneste dag.

    Ida Christine Andersen

    Spread Your Word – OnPr.dk

    Vækst til kaffefirma

    At tage på WorkAway har hver gang tilført min virksomhed stor værdi og nye muligheder. Jeg har mødt en flok mennesker, der hver og én har bidraget til at flytte mig som menneske og virksomhedsejer. Jeg kan kun på det varmeste anbefale en arbejdstur under sydens sol.

    Gitte Wange Olrik

    NORU – noru.dk

    En psykolog anbefaler:

    Jeg har været på Workaway tre gange, og jeg glæder mig til at komme afsted igen. Sådan en tur giver mulighed for at få vinget virkelig meget af på to do listerne. Det er fedt. Men det, jeg er allermest begejstret for ved de ture, er egentlig noget helt andet. Det er alle de gange jeg har grinet helt nede fra tæerne. Det er de mange forskellige mennesker jeg har mødt, som jeg ellers aldrig ville have mødt. Det er den sparring og støtte, som luften er tyk af hele tiden. Det er de gode venner jeg har fået. Og det er alle de nye tanker og gode ideer, sådan et afbræk fra hverdagen giver mulighed for.
    Tag afsted!!

    Heidi Agerkvist

    Psykolog Heidi Agerkvist – HeidiAgerkvist.dk

    FAQ

    Fra vi samler dig op i lufthavnen, til du står der en uge senere, er alt inkluderet. Det vil sige transport, overnatning og forplejning.

    Det der ikke er dækket er din flybillet til Barcelona, egen shopping, ekstra alkohol og egne aktiviteter.

    NB: Skulle dit fly blive forsinket, så du ikke når den fælles transport, betaler du selv for en taxa til huset. Vi hjælper gerne med at koordinerer det. Prisen for taxa, når vi hjælper er ca EUR 110

    Vi mødes på en cafe i Barcelona lufthavn (El Prat) og kører sammen i bus til huset nord for Barcelona. Køreturen varer ca. en time.

    Vi sørger ligeledes for, at du kommer retur til lufthavnen i tide til at nå dit fly hjem.

    Overnatning sker på værelser med 2-4 senge. Der sengetøj og dyner forefindes på værelserne.

    Hvis du har specielle krav eller ønsker så skriv til os på info@workaway.dk

    Maden tilberedes af vores lokale vært, som er uddannet kok og typisk består af lækre, lokale retter. I dagens løb har deltagerne adgang til snacks og kolde drikke.

    Har du allergier, er vegetar eller har andre præferencer, kan du skrive det i kommentarfeltet ved din ansøgning.

    Nej, det er ikke et krav. Det vigtige er at have et åbent og udforskende sind. Vi har deltagere på alle niveauer og størrelser af virksomheder – fælles er, at alle har en interesse i at dele erfaringer og hjælpe andre iværksættere.

    Vigtigst er en computer/laptop, kamera, vandresko/støvler og en positiv attitude.

    Vejret skifter fra dag til dag, men er generelt godt. Der er varmt om dagen, men der kan blive køligt om aftenen, når vi sidder ude og spiser. Medbring en alsidig garderobe.

    Vi har en privat pool, den er ikke opvarmet, men er du til vinterbadning så husk badetøj. Håndklæder stilles til rådighed.

    Flybilletten er IKKE dækket af prisen. Fra det øjeblik vi går ombord på den fælles bus, til du står i lufthavnen en uge senere, er alt dækket.

    Vi mødes på en cafe i Barcelona “El Prat”-lufthavn på det tidspunkt, der meldes ud i mail. Oftest er det kl 12.00.

    På afgangs dagen, er vi oftest tilbage i lufthavnen kl 10.00.

    Endelige tider udkommer pr. mail, når vi har alles flytider.

    Denne tur er specielt arrangeret kun for kvinder via Ladies First.

    Vores deltagere er meget alsidige. Vi har haft deltagere, som har mange ansatte og andre, der kun lige har startet deres virksomhed. Det vigtige fællestræk er ønsket om at lære nyt og selv at dele for at hjælpe andre iværksættere.

    At være iværksætter kræver ikke, at man har sin egen virksomhed – men det betyder, at du har et åbent sind og en stilling på dit arbejde, hvor du kan påvirke udviklingen til det bedre.

    Alt er frivilligt. Vi anbefaler, at du deltager i vores program i løbet af ugen, for at få det fulde udbytte. Det vil være masser af tid til at arbejde, slappe af, tage en dukkert i poolen – eller, hvad du nu har lyst til.

    De ting, som du har brug for at forberede, vil vi lade dig vide i god tid. Det vil være ting som: Hvad vi forventer, at du yder til gruppen; præsentation af dig til gruppen; overveje hvad du har haft af udfordringer og hvordan du har overvundet dem og hvad konsekvensen af det har været osv.

    Før alle ture, laver vi en dedikeret gruppe på Facebook for alle deltagere på turen. Her laver man bl.a. en præsentation af sig selv og sit projekt. Vi sender en mail ud om dette ca. en måned før turen.

    Skriv til info@workaway.dk, så vender vi tilbage, så hurtigt vi kan.

    Vi ser frem til at høre fra dig.

    Priser

    Alle vores priser er ex moms



    1 person
    6750 Kr.

    Datoer på kommende ture

    • 9 - 16. apr 2018

    Det får du

    • Inspiration til dit projekt fra 24 andre iværksættere.
    • Fantastisk mad og vin i en uge.
    • En fradragsberettiget rejse til sol og pool (der nok er lidt kølig i april).
    • Et boost til dit projekt der ikke fås ret mange andre steder.
    • Et netværk af iværksættere der gerne vil hjælpe dig til succes.
    • En uge der vil rykke dig langt.

    Det praktiske

    • Ansøg nu, så du kan sikre dig en plads.
    • Vi mødes i Barcelona El Prat lufthavn kl 12:00.
    • Du bliver fragtet retur til lufthavnen på den sidste dag kl 10.00AM.
    • 7 dage, all inclusive.
    • Du modtager en faktura på depositum, kr. 1000.- på mail når du er accepteret som deltager.
    • Når du godkendes som deltager, betaler du depositum, og så er din plads reserveret. 3 måneder inden turen modtager du faktura på restbeløbet. Hvis du aflyser din deltagelse mere end 2 uger før turen, får du fuld kredit til brug på en anden tur.

    Jeg er ikke sikker endnu

    • Hvis du tror at dette kan være noget for dig, men du ikke er helt sikker, så lad os det vide. Vi vil meget gerne hjælpe med at svare på spørgsmål, så du kan være helt sikker inden du ansøger. Du kan sende os en email på ic@spreadyourword.dk og så vil turansvarlig, Ida Christine Andersen, svare dig personligt.

    Let us keep you
    updated on the trip

    We will let you know when spots are running out and tell you about confirmed participants.

    Udtalelser fra deltagere:

     

    Jeg er selvstændig e-købmand, og da jeg har ansatte til at klare tingene derhjemme, kan jeg i princippet arbejde hvor som helst, hvis bare der er god wifi og strømstik. Mit yndlingssted er Cal Viso, hvor jeg har været på Workaway 4 gange, og 5. tur er allerede bestilt. Der er noget magisk ved at rejse væk sammen med andre iværksættere med drive, og med Workaway behøver jeg ikke have styr på andet end min to-do liste og huske mit it-udstyr. For alt andet er der taget hånd om: lækre omgivelser, ligesindede iværksættere, god wifi og måske vigtigst af alt: folk til at sørge for madlavning, indkøb, opvask osv., så man kan koncentrere sig om at netværke og pleje sin forretning.

    Mia Nersting

    Magnetz – magnetz.dk

    Dejligt at rejse med iværksættere

    WorkAway har givet mig et netværk af folk jeg kan sparre med om hvad som helst og som har samme forståelse for at være iværksætter og/eller brænde for sit arbejde. Det har givet mig nye venner og fantastiske oplevelser, som har flyttet mig både personligt og som virksomhedsejer. Jeg kan på det varmeste anbefale en arbejdstur til de smukke, solrige rammer og med et netværk af de fedeste kompetencer omkring dig.

    Lise Korsgaard

    Bizz Up – bizzup.dk

    Gør det!

    Workaway kan noget, som du ikke finder andre steder. Når du tager afsted vil du møde inspirerende mennekser, du kan spejle dig i. Der er tid til arbejde, eftertanke, dybe samtaler, grin, nye idéer og til at få vendt eksisterende idéer på hovedet. Det har jeg selv oplevet to gange og jeg kan ærligt sige, at jeg ikke ville være, hvor jeg er i dag med min virksomhed, hvis det ikke var for Workaway!

    Inden jeg tog med på den første tur, kendte jeg ikke en eneste, der var selvstændig – nu har jeg et bredt og solidt netværk af seje selvstændige, som jeg sætter kæmpe stor pris på. Hvis du overvejer at booke en plads, har jeg kun én ting at sige: Gør det!

    Lotte Stjerne Moskjær

    Sig det med ord – sigdetmedord.dk